cover.jpg  

王若琳於今年9月所發的新專輯--The Things We Do For Love(為愛做的ㄧ切)

在這張專輯裡王若琳總共翻唱了11首經典英文懷舊歌曲

像是"Raindrops Keep Fallin’ on My Head"、"You've Got a Friend"和"Wild World"等...

並用她獨特的嗓音訴說著..她對於這11首經典歌曲不同的觀感和體悟..

 

 

Raindrops Keep Fallin' on My Head
60年代經典重現,首支主打 『虎豹小霸王』電影主題曲&『蜘蛛人2』電影插曲

Raindrops keep falling on my head  雨點不斷打在我頭上
And just like the guy whose feet are too big for his bed,  就像腳太長而床太短的男人
Nothing seems to fit.  什麼都不對勁
Those Raindrops keep falling on my head, they keep falling!  雨點不斷打在我頭上,不斷下著
So I just did me some talking to the sun,  於是,我開始對太陽說話
And I said I didn't like the way he got things done.  我說,我不喜歡它所安排的事
Sleeping on the job.  在工作時間睡覺
Those Raindrops keep falling on my head, they keep falling!  雨點不斷打在我頭上,不斷下著
But there's one thing I know  但我知道一件事
The blues they send to meet me, won't defeat me,  它們捎來的憂鬱並未將我打敗
It won't be long till happiness steps up to greet me.  很快的,快樂前來向我問候
Raindrops keep falling on my head,  雨點不斷打在我頭上
But that doesn't mean my eyes will soon be turning red,  但那不代表說我的雙眼很快就會變紅
Crying's not for me 'cause.  哭泣與我無關
I'm never gonna stop the rain by complaining  我不會以抱怨來讓雨停止
Because I'm free nothing's worrying me  因為我自由自在,沒有什麼事困擾著我


You've Got a Friend
When you're down and troubled 
當你失意,碰上麻煩
And you need a helping hand  需要有人伸出援手
And nothing, oh nothing is going right  什麼事都不對勁
Close your eyes and think of me  那麼閉上眼睛,想著我
And soon I will be there  我很快就會出現
To brighten up even your darkest night  為你照亮最黑暗的夜晚

You just call out my name 
你只要呼喚我的名字
And you know wherever I am  你知道不論我在何方
I'll come running to see you again  我都會趕過來看看你
Winter, spring, summer or fall 
不論春夏秋冬
All you have to do is call  你只需要呼喚我
And I'll be there, yes I will  我就會出現
You've got a friend  因為你有個好朋友

If the sky above you 
如果你的天空
Should turn dark and full of clouds  黑暗而烏雲密佈
And that old north wind should begin to blow  並且刮起了寒冷的北風
Keep your head together  集中精神
And call my name out loud  大聲的呼喚我的名字
Soon I'll be knocking upon your door  很快的,我會來敲你的門
You just call out my name 
你只要呼喚我的名字
And you know wherever I am  你知道不論我在何方
I'll come running to see you again  我都會趕過來看看你
Winter, spring, summer or fall 
不論春夏秋冬
All you have to do is call  你只需要呼喚我
And I'll be there, yes I will  我就會出現

Ain't it good to know that you've got a friend 
知道你有個好友不是很好嗎?
People can be so cold  人們是如此冷漠
They'll hurt you, and desert you  傷害你以後,又將你棄之不顧
Well, they'll take your soul if you let them  甚至你不抗拒,他們甚至奪走你的靈魂
Oh, don't you let them  是啊!你不抗拒的話

You just call out my name
你只要呼喚我的名字
And you know wherever I am  你知道不論我在何方
I'll come running to see you again  我都會趕過來看看你
Winter, spring, summer or fall 
不論春夏秋冬
All you have to do is call  你只需要呼喚我
And I'll be there, yes I will  我一定趕到
You've got a friend  因為你有個好朋友


Wild World
Now that I've lost everything to you 
如今,我已失去你的一切
You say you wanna start something new  你說,你想重新開始
And it's breakin' my heart you're leavin'  你的離去使我心碎
Baby, I'm grievin'  寶貝,我傷心欲絕
But if you wanna leave, take good care 
但如果你真要離去,請保重
I hope you have a lot of nice things to wear  但願你有華服美飾可供穿戴
But then a lot of nice things turn bad out there  在那裡,什麼都變得更糟

Oh, baby, baby, it's a wild world 
噢!寶貝,這是個野蠻的世界
It's hard to get by just upon a smile  靠微笑是很難活下去的
Oh, baby, baby, it's a wild world  噢!寶貝,這是個野蠻的世界
I'll always remember you like a child, girl  我會永遠記得你孩子似的模樣,女孩

You know I've seen a lot of what the world can do 
你知道我對這個世界見多識廣
And it's breaking my heart in two  但那使我的心碎成兩瓣
'Cause I never wanna see you a sad girl  因為我真的不想看見你傷悲,女孩
Don't be a bad girl  別變成壞女孩啊!
But if you wanna leave, take good care  但如果你真要離去,請保重
I hope you make a lot of nice friends out there  願你在那裡能交到許多好朋友
But just remember there's a lot of bad and beware  請記住,壞朋友也很多,千萬小心啊!

Oh, baby, baby, it's a wild world  噢!寶貝,這是個野蠻的世界
It's hard to get by just upon a smile  靠微笑是很難活下去的
Oh, baby, baby, it's a wild world  噢!寶貝,這是個野蠻的世界
I'll always remember you like a child, girl  我會永遠記得你孩子似的模樣,女孩
Baby, I love you 
寶貝,我愛你
But if you wanna leave, take good care  但如果你真要離去,請保重
 I hope you make a lot of nice friends out there  願你在那裡能交到許多好朋友
But just remember there's a lot of bad and beware  請記住,壞朋友也很多,千萬小心啊!

  

轉載來自 ※Mojim.com 魔鏡歌詞網

arrow
arrow

    Doris熊 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()